الثلاثاء، 13 أكتوبر 2020

انسى /بقلم محمد عباس

 خواطر بعنوان :(( انسي )

انسي ان انا احبك تانى

فى عينك انا شفت معانى

خلتنى اعيش وحدانى

واتغنى بفكر انانى

بعدماورتنى ليالي

انا شوفت معاك احزانى

قسوة وحرمان وتفانى.

اسهر والنار كويانى

احلم بعيون وخدانى 

لجزيرة وشوق وامانى

واميرة جمال ربانى

دوبتنى شك وغيرة

وعيون ساهية واسيرة

تعبان من حيرة قلبي

وبنام من غير تاشيرة

وبخاف من غنوة طويلة

تتغنى فى احلى مسيرة

الكلمة هيه دوايه

والبسمة تاج جوايه

هيه فرشي وغطايه

هى طريقي ورجايه

انا هخسر بس حياتى

والحلم بشوفه يوماتى 

بركان الم وآهاتى

شريط من جرحى لذاتى

ضاع منى فى ثانية خسارة

بصطاد من غير صنارة

انا كنت فاكرها شطارة

طلعت عيون مكارة

زهرة ناكرة وغدارة

كلها اشواك واشارة

لمكيدة كانت جبارة 

بقلم محمد عباس

الاسماعيلية . مصر

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

لبيك ياقدس /بقلم صلاح زقزوق

 لبيكِ ياقدسُ           ********* لبيكِ لبيكِ ...       ياقدسُ لبيكِ أرواحنا تسرى ...      تهفو إليكِ بوركتِ ياقدسُ ...                     ...